Τον Ιανουάριο του 2000 ο Λασάνα Σισέ, προϊστάμενος της τοπικής Πολιτιστικής Aποστολής της επαρχίας Ντογκόν στο Μαλί, παίρνει μια επιστολή που καταγγέλει την κλοπή ενός αντικειμένου θρησκευτικής λατρείας μεγάλης σημασίας, ενός ξύλινου ειδώλιου ηλικίας πολλών αιώνων. Eκμεταλλεύεται την παρουσία του σκηνοθέτη της ταινίας στην περιοχή και ζητά τη βοήθειά του. Ο Michel Brent δέχεται την πρόκληση.
Η ταινία παρακολουθεί τις πρώτες του έρευνες στα χωριά όπου ζουν οι οικογένειες που σχετίζονται με την κλοπή. Κατά τη διάρκεια της πρώτης αυτής έρευνας, μαθαίνει πως το άγαλμα πουλήθηκε σ’ έναν έμπορο που είχε επισκεφθεί την περιοχή, το όνομα του οποίου καταφέρνει εντελώς τυχαία να ανακαλύψει. Κατά τη διάρκεια της τελετής επιστροφής του αγάλματος, και προς έκπληξη όλων, οι κάτοικοι του χωριού αρνούνται να δεχθούν πίσω το ιερό αντικείμενο λατρείας κι έτσι το ειδώλιο θα μεταφερθεί στο Εθνικό Μουσείο του Μπαμάκο. Η ιστορία ολοκληρώνεται 6 χρόνια μετά την κλοπή. Kάποιοι είναι ικανοποιημένοι με την τροπή της υπόθεσης ενώ άλλοι την αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό. Yπάρχουν όμως και κάποιοι που εξακολουθούν να λεηλατούν χωρίς κανένα δισταγμό την πολιτιστική τους κληρονομιά.
Η ταινία αντικατοπτρίζει τη σύγκρουση που νιώθουν καθημερινά οι άνθρωποι του Ντογκόν, διχασμένοι ανάμεσα στις ανιμιστικές δοξασίες και το Ισλάμ. Ο Michel Brent εστιάζει την έρευνά του στη μοίρα του αρχαίου αυτού πολιτισμού, καθώς έρχεται σε επαφή με το σύγχρονο κόσμο και με νέες μορφές συμπεριφοράς που διεισδύουν ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη της Aφρικανικής ηπείρου.
- Σκηνοθεσία: MICHEL BRENT
- Παραγωγή: PACIFIC PRODUCTIONS